• De Japanse gezinnen gingen op de foto met Gedeputeerde van de provincie Gelderland, Bea Schouten, directeur van RBT Rivierenland, Richard de Bruin en Kaori Goyen-Chiba van reclamebureau LiQUA.

    Fotografie Studio Ziezo

Japanse gezinnen ontdekken Rivierenland

TIEL Op 21 april hebben twee Japanse gezinnen Rivierenland bezocht op uitnodiging van het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland. De gezinnen maakten kennis met de bloesem in het gebied en hiervan is een fotoreportage gemaakt. Met het beeldmateriaal dat er geschoten is, wil RBT Rivierenland voorbereidingen treffen om meer buitenlanders naar Rivierenland te trekken. Voor de Japanse bevolking heeft kersenbloesem een symbolische betekenis. Zij zien de bloesem als kenmerk van een nieuw begin. Door te beginnen met het aanspreken van de Japanse markt, hoopt RBT Rivierenland in de toekomst ook toegang te krijgen tot de rest van de Aziatische markt. Het kabinet wil de komende jaren de toeristen spreiden over de verschillende provincies in Nederland, zodat toeristen niet alleen de grote trekpleisters bezoeken, maar ook de minder bekende plekken in Nederland aandoen. Met het plan om in te zetten op de Aziatische markt, geeft RBT Rivierenland invulling aan de wens van het kabinet en de provincie Gelderland om een actief spreidingsbeleid te voeren. De fotoreportage is gemaakt tijdens De Rode Kruis Bloesemtocht, een van de grootste wandelevenementen in Nederland. Op zaterdag 21 april liepen er 32.860 mensen door de streek, dwars door bloeiende boomgaarden. Gedeputeerde van de provincie Gelderland, Bea Schouten liep ook mee met de Rode Kruis Bloesemtocht. Onderweg nam zij de tijd om samen met de Japanse gezinnen op de foto te gaan.