• ..

Het gebruik van flyers in het digitale tijdperk

Tastbare communicatie is nog steeds belangrijk in een digitaal tijdperk waarin alle bedrijven hun best doen om beter onder de aandacht te komen van potentiële klanten dan concurrenten. Het is dus belangrijk om marketingtools in te zetten die hun meerwaarde bewezen hebben. Flyers zijn een succesvol propaganda middel die lokale ondernemers in Buren en omgeving helpen om hun doelgroep te bereiken en hun bedrijf onder de aandacht te brengen.

Een flyer drukken is makkelijk gedaan via een online printer die gespecialiseerd is in offline marketingtools. Er kan een eigen ontwerp worden aangeleverd, maar bij een partij als Drukzo kan ook gekozen worden voor een template dat wordt aangepast de wensen van een bepaalde organisatie. Daarnaast kunnen de specificaties van de flyer, zoals het papiersoort, het formaat van de flyer en en het aantal flyers voor elk bedrijf apart gekozen worden waardoor de bestelling precies aansluit op de behoeften.

Persoonlijke communicatie met flyers Hoe komt het dat flyers nog steeds zo´n hit zijn naast alle online marketing die door bedrijven gebruikt wordt? En waarom werken ze zo goed om een lokale doelgroep te bereiken? Flyers worden gezien als een persoonlijk communicatiemiddel. Ondernemers en zelfstandigen in Buren en omringende plaatsen kunnen flyers heel goed gebruiken om mensen in de regio te bereiken en hun bedrijf en diensten te promoten. Ze zijn het perfecte middel om bijvoorbeeld een kortingsactie of een evenement te promoten. Natuurlijk is het wel belangrijk dat de flyer de aandacht trekt. Dit kan bereikt worden door een combinatie van beeld, tekst en kleuren. Het klikt misschien logisch, maar vergeet niet dat consumenten het fijn vinden om iets in handen te hebben dat ze aan kunnen raken. Als mensen iets uitgereikt krijgen, zullen ze vaak uit nieuwsgierigheid kijken waar het om gaat. De kans is zelfs groot dat de flyer in een tas wordt gestopt en mee genomen wordt, zodat ook op een later moment een organisatie onder de aandacht kan komen. Flyers kunnen ook doorgegeven worden aan collega´s, bekenden en familie zodat met één flyer een grotere doelgroep bereikt wordt.

Kortom, een flyer is een communicatiemiddel dat ook in een online wereld nog steeds interessant is. Het biedt een goed alternatief voor bedrijven die op zoek zijn naar een directere manier van communiceren met potentiële klanten. En als de communicatieboodschap gericht is op het motiveren van consumenten om deel te nemen aan een bepaalde actie, bieden flyers genoeg ruimte om dit helder over te brengen. Ook wijkcomités in de gemeente hebben trouwens het nut van flyers ontdekt en gebruiken dit middel om activiteiten te communiceren.