• JobXion

JobXion, detacheringsbureau bestaat 12,5 jaar in oktober

TIEL JobXion, uitzendbureau in de bouw en techniek, bestaat 12,5 jaar in oktober. Om precies te zijn op 1 oktober 2017. Het detacheringsbureau was gevestigd in een pand op de Prinses Beatrixlaan in Tiel, maar wegens uitbreiding van het team is er gekozen voor de Kersenboogerd, een locatie op bedrijventerrein Westroijen. Een perfect uitgangspunt, aangezien JobXion een landelijke dekking heeft in kandidaten en klanten.

André Schuijl, directeur en oprichter: ,,Al sinds jaar en dag zet ik mij volledig in om de juiste kandidaat bij het juiste project te plaatsen. Het is de kunst en de uitdaging om te zorgen voor een passende match, zodat de kandidaat en de klant tevreden zijn. Dit geef ik ook door aan mijn team. We gaan voor kwaliteit."

Dertien jaar geleden is Schuijl gestart met het uitwerken van het idee 'JobXion', een jaar later was 'JobXion' een feit. Dit was in de tijd dat er nog veel Duitse vakmensen in Nederland werkten en er nog geen sprake was van een crisis. Schuijl geeft aan dat het een bijzondere en enerverende tijd was, waarin hij veel geleerd heeft en waarin hij zijn doel en visie heeft gevormd.

Dit heeft geleid tot een specialisatie in vier beroepen; elektromonteur, installatiemonteur, timmerman en betontimmerman. ,,We blijven bij onze leest, op die manier kunnen wij de kandidaat en de klant professioneel te woord staan met kennis van zaken", aldus Schuijl.

De kracht van JobXion zit in de persoonlijke benadering. Het team gaat op pad naar de klant om te bespreken wat het project inhoudt en wat ze precies zoeken in een kandidaat. Ze maken persoonlijk kennis met de kandidaat om zo dé match te kunnen maken. Iedere medewerker heeft een regio, behorend bij zijn of haar woonplaats. Op die manier spreken zij de juiste taal en weten zij wat er speelt.

JobXion maakt, op dit moment, een professionalisering door. Ze bedienen klant en kandidaat nog beter door een prettige en overzichtelijke website. Ze onderscheiden zich van andere uitzendbureaus, doordat zij te horen zijn op vele landelijke radiostations met aantrekkelijke vacatures én maken zij professionele video's waarin de kandidaat zichzelf voorstelt in plaats van het schrijven van de 'ouderwetse' sollicitatiebrief.

Ook de jeugd wordt niet vergeten, die wordt geïnspireerd voor het vak op vakantiekampen. BBL-trajecten worden gestimuleerd, waarbij de opleiding betaald wordt door JobXion. Ook worden samenwerkingen aangegaan met andere, maatschappelijk betrokken, partijen om ook kandidaten met een afstand tot de arbeidsmarkt te bemiddelen.

De toekomst? Die ziet er rooskleurig uit. Een app wordt ontwikkeld waarin klant en kandidaat elkaar kunnen vinden. Het JobXion team wordt doorlopend intern opgeleid en zoekt collega's, zodat er nog meer vacatures vervuld kunnen worden.

Wegens dit heugelijke feit worden klant en kandidaat in het zonnetje gezet met leuke verrassingen, bouwradio's en barbecues.

Info: www.jobxion.nl