• CustomerFirst Awards

Van der Valk in top drie 'meest klantvriendelijk'

TIEL Op 19 april vond de uitreiking van de CustomerFirst Awards plaats in het Beatrix Theater in Utrecht. Hierbij kreeg Van der Valk een tweede plek als klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Van der Valk scoort een 8,47 voor klanttevredenheid en zit Coolblue op de hielen als titelhouder 'meest klantvriendelijk, aldus het consumentenpanel van Samr.

Quote van een klant: ,,Goede service, attent personeel, goede prijs/kwaliteitsverhouding. Iedereen voelt zich er thuis, van zakenmensen tot gezinnen. Ze hebben het gewoon zeer goed voor elkaar."

Ab en Christa de Bruijn hebben op 19 april de prijs in ontvangst mogen nemen. Ab en Christa de Bruijn zijn de directie van Van der Valk Hotel Sassenheim-Leiden en zijn net als Annabel van der Valk bekend van de documentaire Jonge Valken. Namens de familie vertellen zij hoe Van der Valk de tevredenheid van de gasten hooghoudt.

,,Gastvrijheid zit in onze genen. De visie en instelling van Martien en Rie van der Valk zijn ook in 2018 nog steeds een voorbeeld voor de huidige generaties 'Jonge Valken'. Wij zijn dan ook enorm vereerd met deze erkenning door onze gasten."

In totaal werden er dertig bedrijven uit verschillende branches voor deze titel genomineerd. De award werd in het Beatrix Theater te Utrecht uitgereikt door de oprichters van de CustomerFirst Awards. De oprichters zijn SAMR Marktvinders, Stichting NCCA en CustomerFirst. Intiatiefnemers van de publieksprijs zijn SAMR Marktvinders en auteur Egbert Jan van Bel.

Aan de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland gaat een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten vooraf. De respondenten worden willekeurig geselecteerd uit SamSam, het consumentenpanel van Samr. In 2017 zijn er 35.000 beoordelingen opgehaald. Info: www.samr.nl of www.missethoreca.nl

Top 10 Klantvriendelijkste Bedrijven 2018

1 Coolblue 2 Van der Valk 3 Efteling 4 Bol.com 5 Plus 6 Jan Linders 7 ANWB 8 Bijenkorf 9 Rituals 10 123inkt.nlon.