• In de maand augustus is een shoptegoed van € 600,00 te winnen met de FlipPas, aangeboden door modezaak LaVita

    Janet Kooren

LaVita prijzenpartner FlipPas; Zeshonderd euro shoptegoed

30-07-2018, 10:08 | Lezersnieuws | Rene

Tiel - In de maand augustus is LaVita de prijzenpartner van de maand. Mode voor mannen en vrouwen van kwaliteitsjeans tot een mooi colbert en van sportieve jogger tot een stijlvolle zakelijke outfit. Al sinds maart 2000 gerund door de zussen José en Annet Gerritsen.  De winnaar van de FlipPas-maandprijs van augustus wint een shoptegoed van zeshonderd euro.

“We begonnen in 2000 met alleen een dameszaak. Doordat we al ervaring hadden in de herenmode besloten we de kans te grijpen toen zich in 2005 de mogelijkheid voordeed om er ook een herenmodezaak bij te openen.” Jose vertelt hoe er van twee losse winkels één werd gemaakt. De twee zaken waren in het begin nog gescheiden door het pand waar we met haar aan de koffie zitten. “Op enig moment kregen we de kans om dit pand over te nemen. We konden daarmee het winkeloppervlak uitbreiden naar vierhonderd vierkante meter. En wat we bieden is echt meer dan een jeans, hoewel de herenmode veelal jeans-gerelateerd is. We bieden advies, we kennen van veel van onze klanten de smaak en die komen ook echt even binnenlopen om te vragen ‘of we iets voor ze hebben’. Dat is natuurlijk heel fijn.” Het kopje koffie dat we drinken, maakt ook onderdeel uit van de beleving van winkelen bij LaVita. “En in het weekend zorgen we vaak voor iets lekkers bij de koffie. We gaan voor de glimlach en het moet leuk zijn om in de stad te winkelen. Dat is de meerwaarde, de service, de hulp bij je keuze en dus de persoonlijke aandacht.”

Blijven verrassen

Voor de dames in Tiel neerstreken, deden ze gedegen onderzoek naar de beste plaats om een eigen zaak te starten. Wat het aanbod moest zijn, dat hadden ze helder voor ogen. En in Tiel bleek daar ruimte voor te zijn. Het feit dat de winkel inmiddels een gevestigde naam is en al ruim achttien jaar een succesformule heeft, geeft hen gelijk. “Toen mijn zus en ik eens een poosje samenwerkten, merkten we hoe goed dat ging, maar ook hoe leuk dat was. En ik had altijd al de wens om een eigen zaak te hebben. Toen was één en één twee.” Het streven is altijd de klanten te blijven verrassen, vertelt Jose. “Er gebeurt heel veel in de markt. En eigenlijk willen we ieder jaar wel een paar nieuwe merken kunnen bieden. Dit najaar hebben we voor mannen Kultivate en Dstressed en voor de dames Harper & Yve als nieuwe merken.